شهربابک







نويسندگان



آثار تاريخي يك عاشق



دوستان عاشق تنها



دوستان عاشق



وضعیت من در یاهو



آمار وب



طراح قالب:



موزیک و سایر امکانات





جدید ترین جنگنده جهان

به گزارش خبرگزاری رویترز، هواپیمای جنگی چند کاره و ضد رادار ‪ F-35‬با سرمایه‌گذاری مشترک و ‪ ۲۷۶/۵‬میلیارد دلاری آمریکا، کانادا، انگلیس، ایتالیا، هلند، استرالیا، نروژ، دانمارک و ترکیه در حال تولید است. سنگاپور و اسراییل در این طرح مشارکت دارند اما هنوز هزینه‌هایی متقبل شده را پرداخت نکرده‌اند.شرکت آمریکایی “لاکهید مارتین”، نخستین تامین‌کننده وزارت دفاع آمریکا، طراحی و ساخت سه مدل از این هواپیمای فوق پیشرفته را بر عهده گرفته است.

 

 

نخستین نمونه جنگنده “اف-‪ ،”۳۵‬روز جمعه در آسمان تگزاس به پرواز درآمد و به رغم موفقیت نسبی، مجبور شد به علت یک پیغام هشدار مربوط به سامانه کنترل سرعت و ارتفاع هواپیما، به جای زمان پرواز تعیین شده ‪۶۰‬ دقیقه‌ای، پس از ‪ ۳۸‬دقیقه پرواز به زمین بازگردد.

قیمت ارزان‌ترین مدل جنگنده جدید “اف-‪ ۴۵ “۳۵‬میلیون دلار و قیمت گران‌قیمت‌ترین مدل آن با قابلیت پرواز عمودی و نیز فرود روی ناوهای هواپیمابر، ‪ ۶۰‬میلیون دلار اعلام شده‌است.

شرکت “لاکهید مارتین” برای ساخت این جنگنده خود با چندین شرکت قطعه‌ساز آمریکایی دیگر قرار داد بسته‌است و به طور مثال یکی از دو موتور این جت توسط شرکت “یونایتد تکنالوجیز” و موتور دیگر آن با همکاری “جنرال موتورز” و “رولز-رویس” تولید می‌شوند.

“لاکهید مارتین” در سال ‪ ۲۰۰۱‬و پس از ‪ ۵‬سال رقابت با شرکت “بویینگ” موفق شده بود در مزایده تعیین تولیدکننده این جت فوق پیشرفته، به پیروزی برسد.

در پرواز آزمایشی روز جمعه، این هواپیما تا ارتفاع ‪ ۱۵‬هزارپایی اوج گرفت و با انجام مانورهای خاص، سامانه‌های کنترل، هدایت و نیز موتور آن مورد آزمایش قرار گرفتند. دومین پرواز آزمایشی این هواپیماها در روزهای آینده انجام خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود هواپیمای “اف-‪ “۳۵‬در آینده جایگزین گستره وسیعی از جنگنده‌های قدیمی‌تر از جمله هواپیماهای “ای-‪” ،”۱۰‬اف-‪” ،”۱۶‬اف/ای-‪،”۱۸‬ “هورنت” و جنگنده‌های عمودخیز “هریر”(‪ (Harrier‬انگلیس شود.

وزارت دفاع آمریکا تا سال ‪ ۲۰۲۷‬در مجموع دو هزار و ‪ ۴۴۳‬عدد از این جت جنگنده جدید را برای نیروی هوایی، نیروی دریایی و نیروی زمینی ارتش آمریکا خریداری خواهد کرد و انگلیس و سایر کشورهای حاضر در این طرح نیز تا سال ‪ ۲۰۱۴‬استفاده از این جنگنده در ارتشهای خود را آغاز می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود در نهایت ‪ ۳‬هزار و ‪ ۱۰۰‬فروند از این هواپیما در ارتشهای کشورهای حاضر در این طرح به خدمت گرفته شوند و ‪ ۲‬هزار فروند دیگر از آنها نیز به سایر کشورها جهان فروخته شوند.




نظرات شما عزیزان:

زهره
ساعت17:24---9 بهمن 1391
تمام این غذاها تقدیم با عقش

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[+] نوشته شده توسط باقر در 19:14 | |